Den 21 juli 1974

Min morfar Sanfrid föddes den 21 juli 1899. Sommaren 1974 fyllde han 75 år. Barn, barnbarn, släkt och vänner hade kommit för att gratulera Sanfrid i hans lilla våning vid Hortlaxvägen. Morfar brydde sig nog inte värst mycket om sina egna födelsedagar. Visst var han glad och uppsluppen när vi kom. Men det var han alltid om än det var en måndagskväll i rykande snöstorm. Naturligtvis fanns kameran med för att föreviga det hela.


SANFRID KARL-OSKAR LUNDGREN. Född i Blåsmark den 21 juli
1899. Den 21 juli 1974 firade vi hans 75:e år här på jorden.


Tjocka släkten hade mött upp. Kring fikabordet syns fr v Lennart (min
morbror), Anny (min moster), Anna-Lisa (dotter till min mormors syster
Signe), Harry (gift med Anny), Malin (också en moster och födelsedags-
barnet morfar Sanfrid.


Systrarna Lundgren. Fr. v. Anny Lundkvist och min mor Maj-Gerd
Lindqvist.


Min far, John, i samtal med Anny och Lennart.


Min mamma Maj-Gerd. Till höger står hennes bror, Lennart.


Min morfar berättar. Vad han berättade om, ja, det skulle varit intres-
sant att veta. Till höger syns Elsy, gift med Lennart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0