"Musiktanten" Gullan Bornemark - en liten hyllning

Hon fanns där i våran radio och även TV någon gång i min barndom. Hon sjöng glada melodier med sina barn, såsom; "Är du vaken Lars?, "Min ponny" och klassikern, "Sudda sudda". Det var medryckande och glatt, hurtiga texter med lika medryckande musik som gjorde en liten unge (som mig) glad i hågen. Och jag vet inte hur många gånger som jag sjöng: "Är du vaken Lars, är du vaken Lars, har du borstat tänderna (jag sjöng händerna), borstat tänderna......" "trallala de´gjorde jag bra.......". Så tack snälla rara musiktanten, du gjorde min barndom vacker och ljus med dina härliga sånger. Tycker "den lilla ungen Roger" som idag hunnit bli både farfar och en medelålders farbror.


"Musiktanten" Gullan (som eg. heter Gunhild) föddes i Härnösand
1927. I den gamla bilen har Gullan sällskap med dottern Eva - som
sitter till vänster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0