Piteå, en stad i feststämmning

Hela Piteå stad är en stad i karnevalsstämmning. Redan igår gick startskottet för den årligen ständigt återkommande Piteå Dansar Och Ler (PDOL). Barnbarnet Norah åkte in till feststaden igårkväll, i sällskap med sin mamma och pappa, för att som hon själv sa: "Åka karusell, och äta godis!" Just nu har vi besök av en liten gubbe som heter Max. Han slocknade i sin barnvagn för en stund sedan. Pappa Robban och mamma Jannice "ska göra stan" ikväll. Ute har den svenska sommaren blommat ut för fullt. Visserligen är luften ganska så kvav, men tro nu inte att detta är ett utslag på ett klagande, långt därifrån. Jag älskar den svenska sommaren, trots dess ibland stora nyckfullhet.

Idag fick jag ett telefonsamtal från min gamle vän Harri. Han är ute på turné tillsammans med Sven-Eric Mörtsjö, känd sångare från jättepopulära dansbandet SVEN-ERICS från Hudiksvall.  De båda herrarna  befanns sig idag - tror jag - i Sundsvall. Harri berättade att turnén går vidare till bl a  Sveg  m fl platser. Så lycka till Harri och Sven-Eric på ert fortsatta musicerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0