Sommaren fortsätter att behaga

Jag är en typisk "sommarmänniska". Har alltid gillat den varma årstiden, men har faktiskt även - som barn - älskat vintern. Tyvärr så är jag ett "höstbarn". Jag säger tyvärr, för att jag skulle allrahelst velat ha min födelsedag mitt i den svenska sommaren. Men sådana saker rår man ju inte över. Och är det någon jag kan skylla på - så är det naturligtvis mina föräldrar. Men så elak ska jag inte bli, utan helt enkelt acceptera att september är "min" månad. Sprakande färger gillar jag. Har på lite äldre dagar alltmer börjat anamma det färgglada. Även om jag inte kan beskyllas att vara någon klädsnobb - för det är jag sannerligen inte - har jag börjat tänka mig för när vi åker för att handla kläder. Vill gärna ha lite äkta färger på exempelvis mina skjortor. Känner mig både upprymd och uppsluppet glad när jag umgås med färger av olika slag. Gösta Lindeholms fru, Lena, är en ganska så välkänd konstnärinna. Hon och maken Gösta brukar vistas i Provence, då och då. Maken Gösta skriver och tonsätter, medan Lena målar så underbart vackert att mitt hjärta slår frivolt i bröstet varje gång som jag konfronteras med hennes alster. "MERA FÄRG ÅT FOLKET!", får bli min paroll. Och tänk, den som finge bo i soliga Provence. Att på ålderns höst kunna ägna sig åt författande, målande, kanske tonsättande. Men som med så mycket annat, så är allt detta bara ett önsketänkande.

Ha en bra färgglad sommardag alla ni där ute!
/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0