Idag för fem år sedan gick du bort......

Min far avled klockan 20.45 den 4 juni 2005. Fem år har alltså gått, men minnena finns för alltid kvar. Tack pappa för alla de åren vi fick tillsammans.


JOHN ELOF LINDQVIST F. 19 februari 1923 D. 4 juni 2005.


- MED HJÄRTAT FYLLT AV SAKNAD -


Idag är just den dagen när saknaden
efter dig känns som allra mest
Denna dag är också den dag
när tomheten lägger sig
som ett tungt kallt täcke
och hela alltet genomsyras i en
frostig klang

Innan sommaren slagit ut
i sin hela kraft
strax innan fåglarna byggt
färdigt sina reden
gav du dig av på den längsta resa
du någonsin gjort
Som en båt som lämnar
sin trygga hamn
i uppbrottets timme
åkte du iväg en sista gång

Just idag står jag och tittar på den sten
där ditt namn finns inristat
alltmedan solstrålarna leker i gräset
Långt därborta hörs glada barnaskratt
i den ljumma försommarkvällen
Men här står jag
med mitt hjärta fyllt av saknad


ROGER LINDQVIST

(Dikten publicerad i Piteå Tidningen den 16 oktober 2007).

-------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0