Larry Dean & Yngve Forssélls - 1970


LARRY DEAN eller Staffan Sundin - som är hans riktiga namn - har
kommit ut på platta. På skivan finns även skellefteåorkestern Yngve
Forssélls också med.

Staffan Sundin, son till Hubert Sundin, före detta taxi och åkeriägare i Älvsbyn, har kommit ut med en ny skiva. Sitt liv inom showbuissnes började han som 14-åring i Älvsbyn med en s.k. "rockgrupp" vid namn "The Boggie Boys". De andra pojkarna från The Boggie Boys fortsatte utan Staffan (Larry) och bytte namn till "The Steelmens" som under den intensiva poptiden blev ett populärt och efterfrågat namn i Norrbotten.

Under tiden började Larry som enbart sångare i den mycket kända popgruppen från Örnsköldsvik "The Balubas" med Larry Dean. Sedan dess har Larry Dean hunnit med 5 skivor och den sjätte  har i dagarna kommit ut på skivmarknaden. Han har också hunnit slå världsrekord i s.k. maratonsång, då han sjöng i 9 1/2 timme i ett kör. På skivan som nu kommit ut har han den så populära orkestern Yngve Forssélls från Skellefteå till hjälp och en liten söt flicka från Vindeln i Västerbotten som heter Gunnel Lundberg. På baksidan av skivfodralet finns följande text: NI SOM LYSSNAT PÅ SKIVAN KANSKE VILL SKJUTA PÅ ARTISTEN - sedan finns en måltavla med Larry Deans huvud i 10:an dessutom står det: "Plåga era ovänner, men lyssna inte och förstör ert goda humör själv". Enligt Cupol grammofon AB Stockholm, var skivan beställd i hundratals exemplar innan den släpptes. Larry förlovade sig i december -69 med Skellefteå-flickan Ann-Britt Lundqvist, någon dag senare fick han besked från sin f.d. fru i Uppsala att deras skilsmässa var hävd och i och med detta var de gifta igen. Med andra ord är Larry f.n.v. förlovad och gift, men underhandlingar pågår.

-----------------Piteå Tidningen den 28 februari 1970---------------



Kommentarer
Postat av: Staffan Sundin f.d Larry Dean

Hej Roger!

Kul att hitta sig själv på nätet efter så lång tid. Jag är numera bosatt i Stockholm och spelar bara in egna låtar tillsammans med sångerskan Anneli Forss. Om jag får din mailadress kan jag skicka de senaste låtarna vi har gjort till dig utan kostnad. Annelis

version av "All the way" ligger i final på Eurohit40

i Europa just. Hör av dig så får du fler uppgifter

om oss. Mvh Staffan Sundin ursprungligen från Älvsbyn även kallad för Larry Dean på den tiden.

2011-07-25 @ 17:57:58
Postat av: Staffan Sundin alias Staffan von Ego

Hej Roger! Som du kanske har märkt är jag väldigt

mediakåt och är jätteglad över att du engagerar dig

och lägger din dyrbara tid på mig och min musikaliska

resa från 60-70 talet t o m idag år 2011. Våren

2012 ska jag och Anneli Forss göra ett nyutsläpp av

låtarna "Hey happy summer" med Anneli och låten

"Hej på dig sommar" med mig. I år 2011 har det gått

hyfsat bra för oss. Anneli har legat i final på

Eurohit 40 i Europa med låten "All the way" och jag

med med "Egotrippad mansgris" på poplistan hos

Sveriges Popradio i några veckor. Lördag 6 augusti

var det en halvsida med Anneli Forss i tidningen

SLA Skaraborgs Allehanda eftersom hon kommer från

Falköping.

Mvh Staffan Sundin alias Staffan von Ego



2011-08-11 @ 12:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0