-"Jag är en tuff brud i lyxförpackning......"


LILL-BABS - en tuff brud i lyxförpackning.


Jag är en tuff brud i lyxförpackning
En tuff brud i snyggt fodral
Jag är en litet stycke dynamit maskerad till sockerbit

Jag är en hårding i guldinfattning
Det är karlarnas ideal
Här kan de välja mellan tvenne bud
Båd´lady, och raggarbrud

Aldrig kommer sagans prins, om man går klädd i jeans
Men till ett nobelt kvins
Med diamant, det går brilliant
Men lätt får karln på knä i guldlamé

Jag är en tuff brud i lyxförpackning
Och jag fann snart att det var smart
Att bli en typ och jag har gjort mitt val

Hon är en tuff brud
i lyxförpackning
En tuff brud
i snyggt fodral

Jag är en tuff brud i lyxförpackning
En frän dam som kan reklam
Som backat upp sig själv på en pidestal
En tuff brud
Ingen bluff brud
Nej en tuff brud i snyggt fodral


Text & Musik: Gösta Stevens / Simon Brehm, Sven Paddock - 1961.





Kommentarer
Postat av: valle

Snygg bild fast hon just här kanske varken är lyxförpackad eller ser ut att vara en tuff brud, snarare blyg. Däremot stämmer nog uttrycket karlarnas ideal liksom att hon med hänsyn till kroppen har ett snyggt fodral.

2010-03-29 @ 11:59:02
Postat av: Roger

Ja, Lill-Babs var en verkligt snygg brud att beskåda.

2010-03-29 @ 22:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0