"Drömma kan man väl få göra........?"


-"Jag drömmer om sommaren mitt i den smällkalla vintern. För
drömmar är väl än så länge helt kostnadsfria. Eller har Fredrik
Reinfeldt och Anders Borg beskattat det också.....?"


-"Tänk den där sköna varma dagen i juli. När jag och Bettan satt med
en matsäck mitt i den svenska sommaren, och bara njöt".


-"Heller varför inte den där magiska stunden vid grillhörnan; jag,
Bettan och barnbarnet Norah. Solen stod som allra högst på sommar-
himlen, katterna låg ihopkurade i skuggan, och livet kändes helt maka-
löst underbart".

(Så herrar Reinfeldt / Borg och alla det s.k. "nya moderaterna" - sätt
 för guds skull inte skatt på människors drömmar. Drömmar är ett
 sätt för oss alla människobarn att överleva!)

/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0