ELVIS - The 68 - "Come Back Special"

Jodå, jag hade Elvis i min televisionsapparat hätomveckan. Tillsammans med sin polare bjöd han mig och alla andra på en bejublad TV-show: "The 68- "Come Back Special" som sändes ut över världen i december 1968. Tio år senare, den 16 augusti 1977, möts vi av chockbeskedet att "The King" plötsligt avlidit i sitt "Graceland", 42 år gammal. Men legenden Elvis lever vidare, och som jag förut sagt så gästade han min TV häromveckan. Ett bevis på att Elvis även finns här i Hortlax. Enligt många historier av människor världen över, så är det många som faktiskt sett Elvis livs levande. Så vem vet, kanhända att Elvis Aron Presley dyker upp när man minst anar det. Kanhända att jag möter honom någon dag vid charkdisken på ICA-Lundmans här i Hortlax. Heller kanske att vi möts över en bensinpump på OK på Degeränget? Ja, Elvis kan väl dyka upp lite varsomhelst. Kanske var det Elvis jag såg i förra veckan komma joggandes efter vägen till Blåsmark? Ja, frågorna är många! Men till dess att jag möter honom på riktigt, kan vi väl titta på de bilder som jag fotade direkt från TV-rutan den där natten när Evis bjöd på sin "Come Back Special".


Elvis i min TV! Lite oskarp i kanten kanske......


......men vad gör väl det, när han faktiskt lirar på en svensktillverkad
gitarr av märket "Hagström".


Elvis gitarrist Scotty Moore syns i den höra bildkanten.........


.......bland de musiker som Elvis omgav sig av i TV-programmet,
fanns också trumslagaren D.J. Fontana. Fontana verkar än som
trummis, har bl. a. varit till Sverige på turné för ett par år sedan.
Han, liksom Scotty Moore, kompade Elvis vid hans genombrott på
1950-talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0