Klubb för vinterhatare

Snöfallet fortsätter. Är det inte snö så är det kyla. Läste i en tidning för ett tag sedan, om en nyinstiftad klubb. De medlemmar som sökte medlemsskap, måste vara personer som hatar vintern och alla dess vedermödor. Aha, tänkte jag, dit skall jag söka inträde. Men besvikelsen blev stor, när jag såg att klubben endast var till för kvinnor. Så nu funderar jag på att öppna en "vinterhatarklubb" för alla - oavsett ras, kön, religiös tillhörighet etc...
Däremot måste alla - då menar jag alla -  svära sin lydnad till klubbens stadgar.

1. Jag lovar dyrt och heligt, att aldrig så länge jag lever,
   att uttala mig positivt om det förahatliga vinterhalvåret.

2. Jag lovar att aldrig någonsin använda mig av snöskoter,
    skidor, skridskor, hockeyklubba, bandyklubba, spark-
    stötting, ellér andra saker som förknippas med vinter.

3. Jag lovar på det bestämdaste, att aldrig så länge jag
   andas, att icke nyttja fiskeredskap, typ pimpelspö,
   ej heller använda någon form av isborr.

4. Jag lovar och svär, på att alltid framhålla sommarens
    alla fördelar. T.e.x. sol, värme, bad, glass, grillning, sol-
    glasögon, sololjor, badbollar, badbyxor, bikinis, ljusa
    norrländska sommarnätter etc...

5. Jag lovar också att minst en gång per vinter, resa till val-
   fri semesterbadort. Alltför att inte frestas att börja tycka om
   "den där" vintern. Vi i klubbens styrelse, vill även passa på att
   uppmuntra all de som gärna reser mer än en gång till varmare
   breddgrader. I slutet av året kommer två personer att premieras.
  Då delas två biljetter ut till: "Årets vinterhatare". Som får ett dip-
  lom, samt en resa till Kanarieöarna med gratis uppehälle i en vecka.

Så därför, alla kända som okända vinterhatare, sök medlemsskap redan idag!

Hortlax den 1 mars 2010.

Roger Lindqvist - ordförande.

PS! Glöm nu inte badkläderna till klubbens nästa möte!


Kommentarer
Postat av: Ilone

Ska bli intressant att höra ifall du får några medlemmar...

jag tror nämligen att de flesta av oss ändå vill ha en riktig vinter och främst då vårvintern...

fastän vi förstås längtar till våren och sommaren...

och blir det nu en riktigt lång och varm sommar, så säger vi väl Guuud en sååån värme... :D

2010-03-01 @ 17:00:47
Postat av: Roger

Jag har aldrig i vuxen ålder någonsin klagat på sommarvärmen. Fråga min hustru hon kan intyga detta. Men andra i min närhet brukar tycka till om hettan. Då brukar jag be dem stoppa huvudet i frysen en stund.

Hälsningar från sommarälskaren Roger.

2010-03-01 @ 18:52:38
Postat av: solbritt

Jag ansöker om att bli medlem i klubben för vinterhatare ,

*möjligtvis pimpelspöet en gång / vinter, inte mer lovar jag,

*kom på att jag aldrig under 10år i ständig ljuvlig sommar aldrig längtade hem till vintern

*och varje vinter en semesterresa till sommaren lovar jag att göra , helst hela vinterhalvåret kan bli i framtiden

*vad vi ska ha ha det skönt i sommarvärmen , vi kommer ( Kjell får vål följa med )sitter i solen dricker kaffe och fikar o bara finns till.

2010-03-03 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0