F.d. medlem i Jan Öjlers död

Trumslagaren Christer Schillerås, en gång medlem i dansbandet Jan Öjlers 1963-1982, avled i en bilbrand i februari 2010.
Enligt GT:s nätupplaga den 24 februari 2010 så hittades en kropp i en utbränd bil utanför Öxabäck.
-"Det brann så pass kraftigt att räddningstjänsten inte såg att det satt någon i bilen, förrän branden var släckt, meddelar man vid Boråspolisen. Polisen misstänker inget brott".

Enligt vad som senare framkom så var den avlidne Christer Schillerås hemmahörande i Svenljunga. Schillerås spelade trummor i det välkända dansbandet Jan Öjlers. Så sent som den 24 januari, detta år, deltog han i den dansgala som ägde rum på Åhaga i Borås.


JAN ÖJLERS. Fr. v. Karl-Henrik Dower, Michael Eriksson, Christer
Schillerås, Tommy Karlsson och Jan Öjler.


Inför den nostalgigala som ägde rum den 24 januari, visade Jan
Öjler, en gång kapellmästare och grundare av bandet, upp lite
kuriosa saker från dansbandseran.


Som 3:a från vänster syns trummisen Christer Schillerås. I sällskap
med övriga kollegor i Jan Öjlers. I guldkostymer till höger står Bengt-
Hennings. Damen i mitten; Marie Arturén sångerska i Drifters när det
begav sig.

Foto: www.bt.se



Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Detta kommer jag ihåg. En tragisk händelse. Många gånger när jag låg i vår turnébussen hade jag den tanken att en sådan sak kunde hända. Vi var ju utrustade med gasolkök och grejer. Då var det svårt att sova ibland vill jag lova. Tack och lov nu är det slut på det.(Tror jag)

2010-05-17 @ 20:19:08
Postat av: Roger

Tydligen så fanns även brottsmisstankar bakom det tragiska dödsfallet. Men som jag förstår så var det hela enbart en hemsk olycka.



2010-05-17 @ 23:09:03
Postat av: Roger

RÄTTELSE! Jan Öjlers (och Christer Schillerås)medverkade på dansgalan i Åhaga i januari 2009, inte 2010 som jag felaktigt uppgivit.

/Roger



2010-05-18 @ 17:07:15
Postat av: Peter

Hej! Skriver ett litet inlägg då jag ej förstår varför våran käre sciller skulle stanna där vid sidan av vägen ,vid den tidpunkten på dygnet och sedan öppna dörren och sitta kvar i en brinnande bil nä Christer ville leva så något lurt måste det vara.

2010-06-13 @ 10:47:36
Postat av: Mr K Wallander

Kul att ni från flaschback kollar olika trådar:

Sciller blev för ca 8-10 årsedan av med sin schäferhund "sitat Schiller det måste ligga något bakom" slut citat.följ denna tråd var det redan något vid den tidpunkten

2010-07-05 @ 21:14:59
Postat av: K wallander

är denna sidan nedlagd? Ingen av er nära vänner som vet vad som hände?

2010-07-31 @ 23:09:30
Postat av: Irma

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2012-03-18 @ 20:20:21
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0