Körslaget: Kalle Moraeus / Marie Picasso

Jag har inte sett ett enda program av "Körslaget". Men vad jag i alla fall vet är att i finalen ikväll medverkar Marie Picasso och Kalle Moraeus med varsin kör. Inget ont om Picasso - men så mycket kan jag väl avslöja att hon inte tillhör någon av mina absoluta favoriter. Men den som definitivt brukar höja sig rejält över alla andra i sådana här sammanhang, är en musikant som jag gillar: KALLE MORAEUS! Han är så in i bomben musikalisk så det nästan stänker om det. Min önskan är ju givetvis att han skall avgå med seger. Kalle är en - som jag tidigare sagt -  multimusiker i ordets rätta bemärkelse. Han behärskar det mesta. Det är ju inte för inte som han lirar tillsammans med Benny Andersson och grabbarna. (Inte att förglömma den skönsjungande Helen Sjöholm). Heja, Kalle!


Heja Kalle!
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Foto: www.dalademokraten.se

Kommentarer
Postat av: Ilone

Jag säger också "Heja Kalle!"

även fast jag inte sett ett endaste av programmen...

Men Kalle är ju som du säger genommusikalisk och så

verkar han ju vara en hel-go kille...

så därför



"Heja Kalle!"

2010-05-02 @ 09:02:25
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0