Dansbandskamp med snopet slut!

Med risk för att låta tjatig: men Willez version av "Snälla, snälla" var det mest uddlösa som jag hört på väldigt länge. Att bandet kommit så här långt på falsksång är för mig en total gåta. Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att ett band som Willez, späder på folks fördomar om dansband. Inte alls bra! I den slutliga duellen så visade Wizex vilken nivåskillnad det var mellan de två banden. Medan Wizex bjöd på en charmant uppvisning i hur dansmusik verkligen skall spelas och framföras, så kom Willez inte ens i deras närhet.  Men tyvärr så räckte de inte ända fram för Anna Sköld och hennes mannar. Kvällens upplaga av Dansbandskampen fick med andra ord ett snopet slut.



Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Tyvärr tyvärr tyvärr så är det väl så att det inte direkt är musikalitet som rankas högst i den tävlingen. När ett sådant supergäng som Goodtimers försvann tidigt häromåret så insåg jag att det nog inte var något jag skulle följa - trots att jag har en lång och komplicerad kärlek till genren.

2010-11-13 @ 22:16:23
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Stikkan Andersson yttrade en gång följande: "Folk är inte dumma, dom är dummare!". Tyvärr så ser det flesta mer på ett vackert leende, än själva konsistensen och innebörden i det som presenteras. Willez polerade yttre kanske går hem i stugorna, det musikaliska kommer (som det verkar) i skymundan. På tal om Good Timers. Basisten Sam Bengtsson har i många år tillhört gräddan av basister i landet. Han sågs i bandet när de medverkade i Dansbandskampen. För några år sedan spelade trummisen Ulrik Arturén där också. En helvass kille på både sång och trummor. Ställ Willez och Good Timers på samma scen. Och jag är övertygad att om svenska folket finge välja så blev det Willez! Tyvärr!

/Roger.

2010-11-14 @ 01:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0