Dansbandskampen

Tänk så fel det kan bli! En tanke som slår mig precis efter kvällens föreställning av Dansbandskampen. CC & Lee blev det band som inte fick förnyat förtroende av TV-tittarna. Jag har tidigare uttalat mig i positiva ord om bandet, som jag tycker i viss mån "äger" varje gång som de intar dansbandsscenen i Norrköping. Tyvärr så tyckte inte alla detsamma. De band som återstår; Patrik´s Combo, Elisa´s, Donnez och Willez får alltså fortsätta att exponeras framför TV-kamerorna en vecka till. Som jag tidigare nämnt, och som jag fortfarande står fast vid, är Willez i mina ögon sett inget finalband. Det låter måhända rätt så tajt musikerna emellan, men när vi kommer till sången så kan det på vissa ställen låta rent sagt bedrövligt. Jag ser heller inte Patrik´s Combo som nåt renodlat klassiskt dansband. Showgrupp, skulle jag vilja säga. Man utför sina låtar med glimten i ögat, man utsrålar en präktig charmfullhet som i viss mån räcker ganska långt, men sedan är det stopp. Totalt stopp! Elisa´s ligger på någon slags "mellannivå" banden emellan. Charmigt, välspelat men någonting fattas. Donnez har ett dansbandstajt komp, med fin sång, som är ett måste för att stå som segrare. Men tro mig! Jag kan redan nu tipsa om att det band som så småningom står som slutliga segrare heter Willez. Trots upprepad falsksång helg efter helg, så har grabbarna lyckat charma danspubliken så pass att det räcker till en finalplats. Och det lutar faktiskt också åt seger. Finge jag bestämma så blev det inte så. Men med vita Pepsodentleenden, och ett snyggt yttre,  kommer man långt här i livet. Så långt att man också kan vinna en guldpokal i Dansbandskampen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0