Efterlysning!! Ang. inf. om Ola Hermanssons orkester

För ett bra tag sedan publicerade jag ett inlägg som handlade om OLA HERMANSSONS orkester från Sollefteå. Folk har hört av sig, däribland Marcus Engelin-Engström, Stockholm, samt även hans syster Susanne. Deras far, Bo Engström var trummis i Ola Hermanssons band. Bo Engström gick bort för cirka 5 år sedan. Marcus och Susanne är intresserade att få veta lite mera om det band där deras far var medlem. Susanne berättar att hon i sin ägo har  originalplattan med Ola Hermanssons stora svensktoppssuccé "Vägen hem". Susanne vill även veta om det finns någon som har fler skivor i sin ägo med Sollefteåbandet. Sångaren Towe Widerberg har också hört av sig. Han berättar för mig följande: "Jag träffade Ola i Nord-Norge 1971. Ola var en mycket trevlig man. Han sjöng och spelade piano som en Gud". Även en gammal medlem i bandet Tommy Elmqvist har tittat in på min blogg angående Ola Hermanssons, också Tommy bekräftar att Ola var en jättesnäll människa, precis som Towe Widerberg också antydde.

OBS! Om någon av en händelse äger mer information angående OLA HERMANSSONS orkester, ta då kontkt med mig via bloggen eller skicka ett E-mail: [email protected]. Har ni historier, information om skivinspelningar, foton eller tidningsurklipp skicka dessa till mig. Så skall jag vidarebefodra informationen till Marcus och Susanne. Tack på förhand.


OLA HERMANSSONS med MONA WESSMAN.


En platta
av och med OLA HERMANSSONS som jag hittade på
Tradera.

Den 13 augusti 1966 kom Ola Hermanssons orkester in på Svensktoppen med låten "Vägen Hem". Kompositör och textförfattare var Karl-Gerhard Lundkvist (Little-Gerhard). I 17 veckor stannade man på listan. Låten låg som bäst på en 3:dje plats.
-------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Hej Roger!Har skickat din blog till Hans Rodin (basisten i Ola Hermansson)och med ditt

E-post . Hoppas att han hör av sig ,så du får mer "kött på benen".

2010-11-29 @ 08:49:52
Postat av: Roger

Toppen Douglas! Tack ska du ha!

Roger.

2010-11-29 @ 13:58:56
Postat av: Christer Hellkvist

Min mamma är syster till Ola hermansson, så maila mig om du har frågor så kan jag vidarebefordra till henne och svara dig.

2012-01-02 @ 20:37:45
Postat av: Tommy Elmqvist

Hej! Jag och Hans Rodin har spelat lite med en dragspelare här i Sundsvall. Tore Persson,sax å bas, spelar fortfarande med ett tradjazzband här i Sundsvall.

Tråkigt att höra att Bosse avlidit, jag har inte haft kontakt med honom sen vi slutade i OH.

Jag tror inte att jag har så mycket kvar om OH. efter flyttar mm. men jag ska kolla om det finns något.

Mvh

Tommy

2012-03-14 @ 10:28:04
Postat av: Oliver Hermansson

tjena. jag undrar om jag får köpa plattan som min farfar har gjort. för jag fick aldrig träffa han,jag har letat men hittar ingen skiva..så jag undrar snällt om jag kan få eller köpa den så jag har ett minne av han! MVH Oliver!

Svar: Hej Oliver! Plattan på bilden är inte min egen. Bilden har jag lånat från Tradera. Kolla på tradera där brukar det titt som tätt dyka upp plattor med Ola Hermanssons.
mvh Roger
Roger Lindqvist

2013-02-09 @ 02:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0