Fredag

Nu har jag parkerat mig framför datorn igen! Siw ringde idag! En ny revytext är beställd, den 5:e i ordningen, så nu håller jag som bäst att mobilisera mina grå hjärnceller för att fästa orden på pränt. Om man skriver direkt ur fantasin är det inga större problem. Man har fritt spelrum s.a.s. När man skall göra en historia om t.e.x. hur våra politiker skött sig i vissa frågor, måste man vara en hel del påläst. Att ha vetskap, om ett specifikt ämne utgör själva grunden i berättelsen. Sedan är det bara att låta fantasin flöda. Då kan det bli hur tokigt som helst. Hoppas jag! Inspirationen är det centrala när man skriver, för utan inspiration, ingen berättelse. Den 5 januari 2011 går premiären av stapeln ör revyn som denna gång fått namnet "DET SPÅRAR UR!". Och det är väl det som det förhoppningsvis skall göra på en revyscen - att spåra ur, ordentligt!!!
Ha en bra helg!
/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0