"Hej, mitt vinterland...!"


Mitt vinterland!


De storslagna furorna kantar Inimarksvägens islagda väg.


Efter samma väg står denna något trötta skylt. Kanske snart dags
för pension?


Tingsholmen idag på förmiddagen.


Sommarparadiset Tingsholmen - har förbytts till en rätt så bortglömd
plats för tillfället.


Mitt i det bistra vinterlandskapet dyker plötsligt solen upp för att
sprida sin guldgula glans över vikens snöklädda talltoppar.


Inte ett spår av mänskliga avtryck. Enbart en och annan skata eller
hungrig liten mus har lämnat sina spår i den vita snön.


Mitt i idyllen - står detta röda lilla torp. Kanhända att det är här som
jultomten bor? Kanske det är hit som Norah och Max önskelistor ham-
nar? Kanske att tomtens alla renar bor i den röda bodan till höger?
Kanske átt detta är centrum för världens julindustri? Nåja, jag måste
"leka" Janne Josefsson och göra en djupare koll på detta! Återkommer
med svar, dagen före julafton! PS. Såg faktiskt en rödklädd gubbe med
vitt yvigt skägg smyga över gårdsplanen. I ena handen hade han en
lång lång lista. Men vänta....det är väl aldrig.......? Svaret kommer även
att presenteras i "Uppdrag granskning".
----------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0