Lars-Eric Thorbjörns: "Melodier vi minns"


Orkesterledaren Lars-Eric Boström (1935-2003), med dragspelet,
spelade som proffsmusiker i Stockholm under 1960-talet. Han grundade
så småningom trion "Lars-Eric Thorbjörns". Med adress: Luleå.


Lars-Eric och Bruno Ekberg kamperade ihop som "Roarna" i många år.
Man uppträdde ofta i Luleå, men även som ses i annonsen även i Piteå.
Lars-Eric Boström var ackompanjatör år både Harry Brandelius och
Jokkmokks Jokke varje gång de besökte vårt län. Jag har delat scen
med både Lars-Eric och Bruno. Uppträdde med John Harrys orkester i
Luleå på en utomhusscen där vi mötte dessa två "Roare".
--------------------------------------------------------------
Annonsen från den 1 augusti 1990.





Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Ja, den där "Tänk att det har blivit folk av oss ändå" kommer jag ihåg från Norrbottenslistan. Den spelades ganska ofta på radio när jag var ung grabb.

2010-11-06 @ 12:40:38
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Lars-Eric ringde mig en gång. Han ville att jag skulle engagera mig fackligt inom Musikerförbundet. Något fackligt arbete blev det aldrig för min del.

2010-11-06 @ 18:09:05
Postat av: Björn Jakobsson

Känner på mig att det är ganska tröstlöst arbete att vara fackligt aktiv för Musikerförbundet. Jag är själv aktiv inom Lärarnas Riksförbund och även om det är intressant och givande många gånger, så kan det även vara som att stånga huvudet i en vägg. :D

2010-11-07 @ 18:54:16
URL: http://beji.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0