Bosses - dansband från Skellefteå


BOSSES med hemadress Skellefteå förgyllde våra dansbanor
under 1970- och 80-talet. Två LP hann man med under dans-
bandskarriären. Från den första i ordningen - Skänk en ros -
är den här bilden tagen. Fr. v. Ralf Sundberg, Kjell Nästén,
Nisse Lundqvist, Ulf Åström, Bosse Bergström och Gullmar Wik-
ström. Som kuriosa kan nämnas att jag en gång under 80-tal-
ets mitt blev tillfrågad om att vikariera i bandet vid ett gig i
Ånäset. Tyvärr kunde jag inte pga tidsbrist. Basisten Kjell Näs-
tén hade egen inspelningsstudio i Skellefteå. Den besökte jag
tillsammans med Rolf Åhmans 1981. Har även trummat åt sång-
aren Kjell Andersson i samma studio även det under 80-talet.


BOSSES med sin orkesterbuss vid grindarna till Skellefteå
Folkets Park 1977.

Kommentarer
Postat av: Randy Blosil

I'm looking for Ulf Åström. I lived in Skelleftea in 1979 and have lost contact. Would you please let me know how I can reach him?



Tack skall du ha!

Randy

2011-04-03 @ 19:13:05
Postat av: Sycomcomp7088

Great site!!!

2011-05-19 @ 07:59:39
URL: http://sycomcomp7088.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0