Lördag

Idag har snöflingorna stilla dansat ner från himlen. Alldeles innan jag kom hem för en stund sedan började det så smått att övergå i regn. Med regnet kommer även blixthalka. Sonen, som var på väg hem från jobbet, ringde och berättade att en bilolycka med tre bilar inblandade inträffat på vägen till Bergsviken. Orsaken kan jag inte uttala mig om, men det gäller att ta det extra försiktigt i detta väder. Dagen har varit lugn och angenäm. Ja, jag har som tidigare nämnts  hunnit med en tur upp till godisträdets allra högsta topp. Men jag kom lyckligt ner på marken i alla fall. Ingen trädklättring efter mörkrets inbrott har vi bestämt. Hur godissugen man än kan bli.
Ha en trevlig helg !


Två ljus lyser denna lördag på min fars grav. Min syster gjorde ett
besök igår - idag var det min tur....


På hemvägen sågs dessa två vinterfrusna hästar stå i sin hage. Klädda
i bästa "gå-bort-stassen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0