Memoarskrivande på herr "Remington"


Den här antika saken - skrivmaskinen Remington - kommer så små-
ningom att användas för mitt memoarskrivande. Men innan detta sker
måste vissa saker uppfyllas: Jag skall åka snowboard till/från Antarktis.
Jag skall flyga med en luftballong ända till inre och yttre Mongoliet endast
iförd ett par långkalsonger. Jag skall kryssa i min gamla eka över de sju
haven. Samt runda Kap Horn midsommarafton 2018. Jag skall äta Pite-
palt med Barack Obama i Vita Husets V.I.P. matsal. Jag skall gästa David
Letterman för att göra reklam för vår stad Piteå. Jag skall även avlägga
ett besök hos Nelson Mandela, för att hylla denne store fredskämpe. Jo,
det var så sant - slutligen skall jag åka till Sahara för att hämta sand till
barnbarnens sandlåda. Då allt detta är genomfört, skall jag sätta mig vid
vårt köksbord härhemma, ta en kopp kaffe, ta en rejäl tugga av Bettans
nybakade bullar. När kaffet är uppdrucket, bullarna uppätna - då skall jag
nudda väldigt försiktigt vid skrivmaskinens tangenter för att så äntligen
starta mitt memoarskrivande som sedan skall utges på Bonniers bok-
förlag. Memoarerna är redan förhandsbeställda i 1.0000 exemplar. För
pengarna ska jag sedan investera i en begagnad 3-växlad cykel, av
märket Monark. Efter detta skall jag sätta mig i en gungstol, och efter en
si så där 14-dagar tre veckor, skall jag börja gunga väldigt väldigt för-
siktigt. På sådant sätt ser min närmaste framtid ut just nu. Men allra först
innan allt sätter igång, ska jag hälsa på min mor i Bergsviken....
--------------------------------------------------------------------------
Roger Lindqvist - memoarskrivmaskinsberättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0