ROLF ÅHMANS - Logen Långträsk 1975

Ja, så var vi där igen då. Logen i Långträsk, och året är 1975. Två kvällar i rad spelade vi upp till dans i logens storstuga. Mogenträff så det bara sjöng om det...Publikt sett en succé! Här trängdes unga som lite mer mognare människor. Och med det menas en blandad publik allt mellan 19-20-år, till "mognare fallfrukter" 50-65 + Skön och uppsluppen feststämmning in på småtimmarna. Sen raka spåret hem för en nattmacka, sova några timmar och sedan började alltihop om igen. Ja, du milde vilken tid....



Lördagen den 16 augusti spelade vi tillsammans med Firma Dans-
musik från Skellefteå. De bytte sedan namn till Fredson. I mitten av
70-talet hade jag en årsinkomst - genom spelningen - på 55.000 -
60.000 kronor per år. Efter min grundskoleexamen 1973 - spelade
jag enbart i nästan två år. 1975 började jag "göra rätt för mig". Det
fanns nog en del som tyckte att det där med att enbart "bara" spela
trummor liksom inte räknades. Ånej, det skulle vara ett "hederligt"
arbete där man allrahelst skulle ha valkar i händerna, och ryggskott
varenda dag. - Vad gör du du då? kunde man få höra. - Jag spelar
dansmusik, blev svaret. - Jamen, vad är det du jobbar med då - på
riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0