"Du milde en sån tjej"

Lena-Maria Klingvall, sångerska, f.d. elitidrottare, föreläsare och förebild. För mig är hon ingen ny bekantskap. Jag har sett henne förut i något sammanhang, och redan då blev jag överrumplad av hennes starka livsvilja, så att jag nästan inte trodde det var sant. Att höra henne berätta om sitt liv - som för oss utomstående tycks vara fyllt av idel motgångar med tanke på hennes svåra handikapp - får åtminstone mig att rannsaka mitt inre. Jag har två armar, två ben ja, jag har allt som behövs för att klara min vardag. Men i Lena-Marias fall var det inte så där uppenbart när hon föddes 1968 utan sina armar, och ett ben som var hälften så stort som det andra.
-Det är kanske lika bra att ni lämnar bort henne till nån instutition, var beskedet som hennes föräldrar fick.

Idag 42 år senare, är Lena-Maria Klingvall en stor förebild för oss alla. Hennes fantastiska ihållighet, hennes positiva livssyn och kristna tro, är hennes drivkraft. Det är nästan så att man blir en aningen skamsen när man hör hennes livs historia, när man själv sitter och och tycker synd om sig själv i dessa förkylningstider.  Hon är vida känd i Japan dit hon ofta reser på sina turnéer, som omfattar konserter och föreläsningar inför fullsatta hus. Kanske att vi också här hemma i Svedala borde anamma hennes erfarenheter lite bättre,  och att öppna våra hjärtan för denna fantastiska människa.


LENA-MARIA KLINGVALL - Du milde en sån tjej...!
--------------------------------------------------------------------
Foto: www.lidkopingsnytt.se

Kommentarer
Postat av: Ilone

Ja du, en fantastisk tjej! Kände inte igen namnet men jag har sett henne i TV tidigare i något kyrkligt sammanhang. Vilken utstrålning,kämparglöd och livsenergi, inget hinder som inte kan övervinnas. Nyttig påminnelse för oss som ofta gnäller över småsaker och vill se dem som katastrofer.

"Om jag hade händer, då kunde jag sticka två tröjor samtidigt"

Vilket livsöde, underbart att få ta del av.

Mvh

Ilone



2010-09-27 @ 13:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0