På fotosafari runt hembygden


Solen stod högt på himlen när vi häromdagen tog oss en tur runt
bygden. I den medhavda picknickkorgen fanns naturligtvis kaffe-
termosen med. Den här bilden, liksom de övriga, är plåtade i Svens-
byn.


Man kan väl inte annat än hålla med när Ulf Lundell sjunger - "Jag
trivs bäst i öppna landskap...."


En lada, placerad mitt i ett öppet och idylliskt landskap.


"Där som sädesfälten böja sig för vinden...."


Så stannar vi upp vid en idyllisk rastplats, jag och Bettan. Det är den
10 september, men ute i det fria känns det som en varm sommardag
i juli.


På dessa stenhällar, och i de s.k. "grytor" som vattnet har format
satt jag som barn och plaskade. Vi var ofta här i sällskap med släkt
och goda vänner under min barndom.


En plats där vi brukade träffas för att exempelvis äta surströmming
eller att bara umgås.....


Då kunde det se ut ungefär så här. Bilden togs en sommardag 1970.
Runt det lilla campingbordet sitter morfar Sanfrid, Gerd, Maj-Gerd,
Göta, Malin, Elly och Kent. Samt några till som inte var med på bilden.


Fastän björkarna börjat skifta i gult, vilket betyder att hösten är här,
så var den här dagen rent ut sagt ljuvligt sommarvarm.


Den bro som tar den nyfikne ut på de ibland farligt våta stenhällarna.
-------------------------------------------------------------------------------

Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0