Gubbar....


Detektiven Sherlock Holmes lär ha spelat fiol för att bättre kunna
tänka och koncentrera sig, när han skulle lösa till synes oförklar-
liga brott. Jag är ingen detektiv, men jag känner igen tankegången.
Så istället för att gnida på en fiol så tecknar jag gubbar istället. Teck-
nandet får mina tankar att vila en smula, samt även att koncentrera
sig bättre. Detsamma gäller trumspelet. Ett bra sätt för mig när jag
vid nåt tillfälle vill skingra vissa tankar, det är att sätta sig ner och spe-
la.


En farbror med uppnäsa. Men vad spelar det för roll - näsa som näsa!
Förresten, jag tror bestämt den här mannen liknar skådisen Olof Thun-
berg?

Den här gubben föredrar basker som huvudbonad. Och det kan
jag inte se något fel i.


Teckningar: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0