I tidstypiska kläder - 1956


Vad som är så fantastiskt fascinerande med gamla foton, är dess sätt
att berätta och bevara det som en gång varit. Som på den här bilden
till exempel, från året 1956, när Sune och Elly gifte sig. Bröllopsmidd-
agen åts på Riddarkällaren på Aronsgatan i Piteå. Vid det dukade fest-
bordet syns från vänster Linnéa Lundgren, gift Dagbro, samt Inga Erik-
sson. Därefter min syster Gerd i sin fina "gå-bort-klänning", min mor
och far, Maj-Gerd och John Lindqvist, samt Maggie Hansson, gift med
Tage Hansson, Piteå.


Fr. v. Elsy Lundgren, gift med min morbror Lennart. Vidare, mina för-
äldrar John och Maj-Gerd, till höger skymtar min mormor Beda och
morfar Sanfrid. Alla finklädda i sann 50-tals anda.


Det vackra brudparet: Sune och Elly Nilsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0