När trumdoktorn Åke kom på besök

Han heter Åke Eriksson ibland även Dr. Åke. Han kanske mest är känd som en av medlemmarna i bandet "Attack" där Rosa Körberg ingick. "Vi ska oooa hela natten..." blev en jättehit för gruppen på 80-talet. Åke har i sanningens namn gjort så mycket mer. Han har också spelat trummor i EGBA, Wasa Express, Kebnekajse, Eddie Meduza band och i en konstellation med skådisen Thorsten Flinck. För rätt många år sedan ringde telefonen härhemma. Det var en trumkompis som undrade om Åke skulle kunna få låna min bastrumma. Dr. Åke var på turné med sin trumshow häruppe i vårt län. Han behövde två baskaggar den där kvällen han skulle uppträda. Javisst, sa jag. Det är bara komma så fixar jag bastrumman. En stund därefter kommer dom, min kompis Ingemar och trumdoktorn himself: Åke! Jag tror att han hade en tjej som han var ihop med bördig från Böle utanför Piteå. Nästkommande dag, kom han så tillbaka med min TAMA- trumma och tackade så artigt för lånet. Sedan dess har det gått ett antal år. Men jag ser att Dr. Åke fortfarande är  - som man säger - still going strong.


ATTACK. Fr. v. Björn Uhr, Rosa Körberg, Åke Eriksson och P.J.
Jägerhult.
-------------------------------------------------------------------------
Bild: www.gd.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0