OPEL KAPITÄN - "De tuffa grabbarnas bil"

Opel Kapitän var de tuffa grabbarnas bil. Ja, så gick tankarna i mitt huvud när jag som barn såg någon åka förbi på vägen. Det var inte eller fy skam att ha en PV eller Amazon. Gubbilen nummer 1 var ju faktiskt Volkswagen. Och som av en händelse hade min pappa just en sån. Han var 40 fyllda när han tog körkort och köpte sin allra första bubbla året 1963. Den stora frågan är denna: är man gubbe vid 40 fyllda? Ja, åtminstone tyckte jag det då. Idag har jag definitivt ändrat ståndpunkt i frågan. 40 - det är rena rama ungdomen.


De tuffa grabbarnas egen bil: OPEL KAPITÄN De Luxe.
------------------------------------------------------------------------------------
Piteå Tidningen den 28 mars 1959.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0