Scenkläder / trumtillbehör - 1974


Det var inte "bara" att se vacker ut därbakom trummorna. Man var
också nödd och tvungen att med täta mellanrum inhandla fräscha
scenkläder. Kvittona ja, dom har jag naturligtvis sparat. Detta kvitto
berättar om ett par byxor som köptes på Snabb Ekiperingen på Sunds-
gatan här i Piteå 1974. Affären liksom innehavaren är idag borta. Och
där den en gång låg, finns idag en pub.


Skoinköpen gjordes på Lundbergs skoaffär på Byxtorget. Detta kvitto
härrör också från 1974.


På Lennart Markgrens köpte jag ett par röda hängslen....


....som förhoppningsvis skulle passa till min svarta skjorta och röda
byxor.


Trumtillbehören köptes antingen på Ramus på Sundsgatan, eller
Tangenten på Lillbrogatan. I detta fall inköptes en stycken cymbal.
Året är fortfarande 1974.


Här behövde jag en Shure mikrofon för 750 kronor.


I Melcer Öhmans "Tangenten" köpte jag en trumstol för 55 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0