Min skojfriske far...

Min pappa var född med glimten i ögat. Han tyckte om att spela teater hemmavid. Gärna då i sällskap med nån av sina syskon. Många är de stunder då pappa klädde ut sig och kom in inför de gäster som fanns hemma hos oss. Var det inte en slags sketch han utförde, ja, då var det sång som stod på tapeten. Likadant var det med hans brorsa Sven. En annan av bröderna, Gunnar, spelade teater i sin ungdom, även han hade den berömda glimten, för att inte tala om mina fastrar. Hade man tur så stod farsan och hans syskon för lördagsunderhållningen när jag var barn. På denna bild, så har farsan lättat lite på klädseln. Och jag skulle tro att det hela från början var någon slags imitation av Per Oscarssons striptease i Hylands hörna annandagjul 1966.


Plötsligt smög han sig bort. För att i nästkommande stund dyka upp
i någon slags förklädnad. Den här gången var det inte så mycket
klädsel att snacka om, endast en filt och Aftonbladet. På tidningens
förstasida står: "
Gör Palme till statsminister".

T.v. står våran allra första tvättmaskin som vi köpte av en försäljare
vid namn Hilding Holmqvist. Hilding är idag mest känd som "Hotell-
kungen". Han har i sin ägo bl. a. Piteå Havsbad. Och på tvättmaskinens
front har jag påpassligt nog klistrat en dekal föreställande seriefiguren
Dennis. Fotot togs i april 1967.
-------------------------------------------------------
Foto: Henning Höglund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0