Aj, sicken otur John Blund...

Den uppmärksamme läsaren av min blogg, kanske kliar sig i huvudet och undrar varför den där Lindqvistaren bloggar mitt i natten. Jo, det kan jag svara på - om ni nu är så nyfikna. Sanningen är den att jag HAR försökt att sova, MEN av nån konstig anledning så funkar det inte. Jag har legat på höger sida, MEN då fick jag ännu ondare i min högra arm som är nog skraltig sedan tidigare. Jag HAR försökt ligga på vänster sida, men ack och nej, och hoppsansa! Jag HAR lyssnat på musik. Jag HAR läst. Jag HAR försökt allt utom att stå på händer. Jag har t.o.m. räknat får. Men när jag var framme vid 8.390 så bestämde jag mig för att sluta. Tänk er 8.390 bräkande ulliga får som skall hoppa var och en över ett staket, jamen det fattar ni väl, det går bara inte...

Nåt var alltså väldans fel! Så jag ringde min vän, John Efraim Blund. På midsommarens afton, avbeställde jag honom för resten av sommaren. Han skulle ju dra på semester i alla fall. Och jag tänkte att det är ju klart som korvspad att han måste få sig en vecka eller två med frugan och barnen. MEN...så händer detta! Jag ringer honom på hans mobil, men det tutar upptaget. Jag ringer igen. Så efter en 10-12 minuter svarar han: "Blunds sov-i-ro-hela-natten AB".

    - Jo, hej, de´e´ja! Roger!
    - Jamen tjena Roggan! Hur står det till?
    - Du, John, visserligen så avbeställde jag ju dej, men tror du att du kan skynda dej hit till Markvägen?
    - Då ska vi se...jaa, avbeställningen gjordes i midsommarafton klockan 21.23. Ska vi alltså upphäva?
    - Joo! Stryk ett svart tjockt streck å så kommer du...
    - Jag kommer som en skållad råtta!

Efter en låååååång stund ringer min telefon.
    - Tjenixen! Du Roggan, det har uppstått ett litet problem. Var det i Blåsmark du bodde? Ja har lite vajsing på min GPS vetu...
    - John! Du borde väl veta, du har ju skött om min sömn sedan torsdagen den 26 september 1957.
    - Jo, det var så sant. Rött hus, eller...?
    - Rött hus! Markvägen!

Ytterligare en halvtimme passerar. Då ringer telefonen återigen.
    - Äre Roggan? Joo, bilen e paj. Kan du komma å hämta mig i Granträskmark.
    - Granträskmark? Men du visste ju var jag bodde?
    - Hetsa inte upp dej, vetja. Min GPS e lite småtokig. Släng dej nu i kärran å så kommer du.
    - Och du...ta bogserlinan med dej!

Nu kände jag att måttet var rågat. Jag tog helt enkelt och avbeställde besöket. Därför sitter jag här just nu. Och tro det heller ej, men mina ögonlock känns nästan lika tunga som en fullproppad cementblandare.
Men sicken otur John hade ikväll. Får väl ringa honom i morr´n istället.
GO´NATT...!



John Blund i sin kärra. Det var väl otur att GPS:en krånglade?
Jag hade så väl behövt Johns sömnpulver i natt.


Jag har en idé! Detta är lösningen på det eventuella sömnute-
blivandet. Jag skall åka till stan i morr´n. Inhandla ett par dockor,
odla helskägg, samt köpa vitt nattlinne och som pricken över iet,
en nattmössa. Kunde Beppe, så kan väl jag.

---------------------------------------------------------------------------
Bilder: www.svt.se / www.miamivice.blogg.se /


PS. Om ni undrar vilket bilmärke John Blund har, så kan jag upplysa att
det är en TRABANT tillverkad i forna Östtyskland 1970.

/Roger-trött-i-ögonen-Lindqvist.


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Ditt sömnproblem beror på att vi just nu har fullmåne(tror jag)

2011-08-15 @ 08:28:02
Postat av: Roger

Hej Douglas!

För det första vill jag bara säga att jag har haft svårt att kunna kommentera på din blogg. Jag läser den, men som sagt svårt att kommentera. Vad det beror på vet jag i nuläget inte.

Jo, du har nog en poäng med fullmånen. Eller kan det vara så enkelt som att undertecknad drack ovanligt mycket kaffe igår?



Mvh Roger.

2011-08-15 @ 11:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0