En resa i nostalgins tecken

Igår hamnade jag återigen på ett loppis. Den här gången i Böle, strax utanför Piteå. Där bjöds den intresserade på olika sorts saker och manicker som fanns till beskådande. Men den stora behållningen den här söndagen var när jag bjöds in på en rundvandring i ett "nostalgi-garage". Paret Ewa och Peter från Svensbyn har ett stort intresse av gamla veteranare samt prylar från de svunna 1950- och 60-talet. Naturligtvis hade jag kameran med (bilderna kommer senare). När jag befann mig en meter innanför dörrarna sköljde den första varma nostalgivågen brutalt över mig. Jag var nästan tvungen att hämta andan. Vart än jag såg så dök kära gamla minnen upp i mitt bakhuvud. Och vilka minnen sen...!

För att göra allt en smula rättvisa, måste nog bilderna också komma till tals. Då först så kanske läsaren förstår hur mycket tid och arbete som de båda lagt ner för att få detta till stånd. När jag frågade Peter hur länge det tagit att samla ihop detta, så sa han ungefär tre år. Men som sagt - det kommer bilder så småningom.

/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0