En riktig pärla!

Man kan nog lugnt påstå att jag inte är en fanatiker vad gäller bilar och motorer. Men, när det gäller gamla veteraner så klappar faktiskt mitt hjärta litegrann fortare. De gamla veteranbilarna är som rena konstverk där de rullar fram på vägarna. En riktig grann pärla såg jag när jag för ett tag sedan var på vär mot Piteå Havsbad. Den såg så pass läcker ut att jag faktiskt var tvungen ta fram kameran. Resultatet blev detta:


Trots att jag inte äger nåt direkt motorintresse, så skulle jag inte vara
främmande för att ha en liknade kärra. Tänk att åka Sundsgatan fram
en ljummen sommarkväll med nedvevade rutor och med Elvis´"Hound
Dog" dunkande ut ur högtalarna.


Kanhända att det bor en liten raggare i mig också?


Ford Fairlane...vacker som en nyponros...


Som pricken över i:et sitter ett Caltex-märke.


Härmed får jag be att presentera min egen veteranare:


Den enda leksaksbil som jag har kvar av alla de som jag en gång hade.
De övriga har försvunnit en efter en genom åren.

-----------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0