Ett besök på Svensbylijda

I går gjorde vi ett besök på Svensbylijda i Svensbyn. Andreas och Norah var också med. Det blev några timmar av olika upplevelser runt om på området. Det är en fantastisk idé detta med Svensbylijda. Ett friluftsområde fyllt av gamla saker, hantverk från förr, en resa bakåt i tiden. Under promenaden runt omkring hann jag även träffa två herrar som jobbade på området. Det visade sig att de båda kände till både min morfar Sanfrid, samt mjölnaren Jonas Jonsson, min mormorsfar, som jag titt som tätt brukar skriva om. En av herrarna, hade faktiskt jobbat med morfar och hans svåger, Tycko Jonsson, vid ett vägarbete för länge sedan.


NORAH ville se alla djuren som fanns - men hon ville även åka
rutschkana. Pappa Ante sa: Klara, färdiga, gåååå...


Naturligtvis så fick Norah en glass och annat ätbart under besöket.


Vid ett av borden satt dessa mina släktingar och åt Pitepalt. Fr. v.
Kenneth, Henning, Gun och Gunnel Sandström. Trevligt att råkas!

-------------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.


PS. Det blev mera bilder, men de kommer kanske senare.

/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0