John Blunds nya GPS

För ett par dagar sedan så berättade jag om missödet med John Blunds GPS. När jag så väl behövde honom och hans sömnpulver, så visade sig att på vägen till Hortlax pajade hans GPS. Och inte bara den utan även hans Trabant. Efter att ha ringt hans akutnummer: 007, jo, jag vet, men han ville ha nåt som liknade James Bonds, så gick allting åt skogen. Han blev stående i Granträskmark, av alla ställen. Och när han ville att jag skulle komma med bil och bogserlina, så backade jag ut. Jag gick och la mig i sängen istället, och si, mina ögonlock kunde inte hålla sig uppe, med resultat att jag somnade. Utan Johns sömnpulver.

Ikväll när han ringde och gjorde en liten förfrågan, så sa jag bestämt nej till ett nattligt besök. "Skit samma, sa han, jag skall ända bort till Kungliga slottet för att strö lite pulver i monarkens ögon". Han ringde nämligen på mitt nummer i afton. "Så du, Roggan, jag hade nog ändå inte hunnit förbi dej ändå".

Ja, jag kan ju förstå att konungen har lite sömnbesvär efter allt ståhej kring hans person, så hälsa honom från mej å säj att han kan ta mitt pulver också, sa jag. Förresten så räcker det nog till Silvia också. Då la John på luren! Jojo, kunglig hovleverantör av sömnpulver, jo, jag tackar jag! Kanske John Blund kan byta bort sin Trabant nu istället, och köpa sig en lite lyxigare kärra.

Go´natt!

/Roger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0