Lill-Babs & Ann-Louise Hanson showar / 1971

BARBRO I BUSKEN IGEN


Barbro "Lill-Babs" Svensson.


Barbro Svensson, Lill-Babs alltså, smög i gång sin 17:e folkparkssommar i Hallstahammar. 1.000 personer hade kommit för att lyssna på henne och hennes scenpartner Bengt Sändh, trubadur. Barbros show bjuder på flera nyskrivna nummer och själv låter hon fräschare än kanske någonsin.



SOLODEBUT PÅ KROGEN FÖR ANN-LOUISE


Ann-Louise Hanson
showar på Berns i Stockholm.


Ann-Louise Hanson sjunger för första gången ensam på krogen. För ett par dagar har hon och Bruno Glenmarks orkester flyttat in sin folkparksshow på Berns scen. För tio år sedan stod hon på samma scen med Leif Kronlunds orkester.

------------------------------------------------------------------
HÄNT i VECKAN ¤ Den 11 juni 1971.


Kommentarer
Postat av: valle

Min favorit Lill-Babs igen i raffiga scenkläder. Är det peruken som gör att hon ser så kraftigt sminkad ut, tro?

2011-08-02 @ 16:43:18
Postat av: Roger Lindqvist

Hej Valle!

Som du kanske minns så la jag ut några bilder samt ett urklipp från när Lill-Babs och Bengt Sändh kom till Piteå 1971 med denna show. Då hade hon peruk på sig.



/Roger.

2011-08-02 @ 17:17:31
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/
Postat av: valle

Hej och fortsatt tack för din intressanta blogg! Jag minns din artikel. Det var väl så - om jag minns rätt - att den paranta dressen var röd. Även här på Hänt i Veckanbilden kan man nog se att det är en peruk. Men vad som förvånar mig är att hon ser så glansigt pussig ut i ansiktet.

2011-08-02 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0