Luleå Hockey briljerade

Sköna sommarvindar har vi bjudits på i dag. En perfekt sensommardag i solens tecken. Söndagen har bl. a. ägnats åt ett besök i COOP-Arena, Luleå Hockeys hemadress. Där mötte hemmalaget Sparta Prag, i European Trophy. Luleå - som faktiskt var det mest pådrivande laget matchen igenom - vann så småningom med rättvisa 2-1. Nu sitter jag alltså här framför datorskärmen återigen, med vetskap att vi även i morgon skall välsignas av ljuv sensommarsol.


COOP-ARENA söndagseftermiddag den 14 augusti klockan 17.00.
Luleå Hockey mot gästande Sparta Prag.


Den här något märkliga bilden får symbolisera hur jag kände mig
över den - i mitt tycke - alltför höga ljudvolymen i hallen. Man blev
nästan smått vimsig i bollen. Frågan är hur mycket decibel som man
får kasta ut över en hockey-publik? Kan tänka mig att ljudet var i
samma nivå som på den värsta rockgala med Rolling Stones.


Luleå Hockey var det lag som var mest på hugget. Som kuriosa
kan jag berätta, att i målet stod en 18-årig yngling vid namn Joel
Lassinantti, som skötte sig med bravur. Lassinantti är ett rätt så väl-
känt namn för oss norrbottningar. I mitten av 60-talet hade vi en
färgstark landshövding i Luleå med namnet Ragnar Lassinantti. Kan
det möjligen vara så att...?
-------------------------------------------------------
Hockeyfotograf: ROGER LINDQVIST. (Fortfarande med lite yrsel i bollen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0