På konsult-uppdrag

I dag såg jag mig illa tvungen att ta på mig min vinterjacka. När jag stod i hallen så utbrast hustrun: - Va, ska du ha den där på dej nu? Japp, är man frusen så är man!

Andreas, Norah och jag, har varit till Norrbottens Pärla Älvsbyn, för att hämta en stycken sandsskopa. Skopan är sonens och hans kompanjons. Jag följde med som - låt oss säga: Konsult - det lät väl bra? Medan sonen skötte det affärsmässiga, så tog konsulten hand om barnpassningen. När affären var avslutad så åkte Ante, Norah och konsulten hemåt mot det sköna Hortlax. När jag kom hem så satt Ulla-Mai och Roger vid vårt köksbord.

Konsulten är nu lite varmare i kläderna. Strax skall vi äta lasagne tillsammans med Andreas, Jennie och Norah. Efter det har jag (dvs konsulten) lovat barnbarnet en glass. Det konsultuppdrag som jag åtog mig i dag, kommer att kosta skjortan av sonen. Cirka 1.000 tim. vill jag ha. Jag har inte sagt det än, men tids nog...
(Allvarligt talat så vet jag inte ett endaste dugg nåt om sandskopor. Men det törs jag inte nämna för sonen).

Mvh Roger Lindqvist, Sandskopekonsult.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0