Bilder man blir glad av...


Jag trivs bäst i öppna landskap - precis som en viss Ulf Lundell
sjunger om. Jag är en stor vän av ett öppet landskap. Det får mig
att må bra. Naturen har blivt allt viktigare för mig på senare år.


Dimman håller på att lägga sig som ett täcke över den öppna sommar-
ängen.


Ensam herre på sin sommaräng. Klockan är nästan halv tio. Vi kör
vägen mellan Svensbyn och Blåsmark. Plötsligt dyker den här vackra
hästen upp. Jag går ut ut ur bilen, den står där och bara iakttar mig,
så ståtlig och så grann.


En skål full av nyplockade hallon. Häromdagen gick jag över hos
sonen. På deras tomt växer de mest rödaste- och godaste hallon.


Två hallon på sitt hänge - ett av naturens många underverk.
Därute finns tusentals ännu inte tagna foton, så vad väntar vi på...?

-----Foto: ROGER LINDQVIST-----------



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0