Under min korkek, fast utan Ferdinand


Under min korkek! Fast utan bäste kompisen Ferdinand. Han var i
Skellefteå den här dagen. Ja, här sitter alltså jag. Lutar min rygg mot
den knottriga stammen och bara finns till...


En liten pyttebit därifrån, i samma park, sitter hustrun och avnjuter
blomsterprakten.


I den fina prakten av blommor har bina bråda arbetsdagar.


Här jobbar herr Ture Humla på accord...


Det röda staket som en gång omgav den gamla överläkarbostaden på
Furunäsets sjukhus. Staketet och bostaden finns fortfarande kvar, fast
i en annan skepnad. Det röda huset inrymmer i dag "Doktorsvillan" en
förnämlig restaurang i det hus där bl. a. överläkare Dr. Åderman en
gång bodde med sin familj.

-----
"En promenad på Furunäset - fortsätter senare..."

Foto: ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0