HJÄLP!! Fabian Bengtsson har invaderat min TV...

Den klämkäcke Fabian Bengtsson håller sakta men säkert på att göra mig vansinnig. Ja, jag tror att om denne man tillåts fortsätta sprida sina reklamsmuttar 512 gånger per timme, så är jag snart ett fall för Dr. Phil. Häromdagen ringde jag Anticimex. När jag skulle förklara mitt udda ärende, så hörde jag hur mannen i telefonluren frenetiskt kliade sitt huvud. Han bad mig vänta en stund. Och i bakgrunden kunde jag höra honom prata med sina kollegor:
    - Joo, Pelle och Oskar, har vi nåt effektivt medel mot Fabian Bengtsson, ni vet den där killen som sjunger O Helga Natt i TV:n. Det är en snubbe från Hortlax som låter mer än desperat.

När han kom tillbaka in i mitt öra igen, sa han:
    - Tyvärr! Råttgift kan jag kanske rekommendera, men jag tror inte att det biter på sådana som Fabian B.
    - Jamen, DDT då? Frågade jag ännu mer desperat.
    - Får inte längre användas, sa Anticimexmannen.
    - Han håller på att förstöra julen också, sa jag snyftande i telefonluren.
Som en sista åtgärd i nödens stund slängde jag ut en sista fråga:
    - Ni kan väl blanda ihop nån sorts spray eller så, så jag kan spruta på TV-rutan i alla fall.
På andra sidan telefontråden hörde jag honom mumla nåt:
    - Jo, du Lindqvist, Lundqvist, Landqvist...eller vad du nu hette...stäng av TV:n.

Så igår när jag sjönk ned i finsoffan för att njuta av mitt favoritprogram, så började jag känna mig så nervös efter ett tag. Det var "Fabian-Bengtsson-Siba-nerverna" som återigen spökade. Frun såg mitt dilemma, hon undrade vad som stod på. Efter att jag förklarat återigen, så sa hon bara:
    - Roger, ta lite mer kaffe!
Hon tog mig inte alls på fullt allvar. När jag druckit åtta koppar Gevalia, gick jag ut i bodan och hämtade kofoten. Jag gick därefter med bestämda steg in mot vardagsrummet. Frun tittade på Go´kväll i TV:n. Utan att blinka slog jag sönder vår nya 42 tums LCD-TV. 
    - Men vad göööööör du? Är du då inte riktigt klok?
    - Joo, lilla gumman, jag är mycket klokare än du tror. Men den där Fabian håller på att förstöra våra liv. Men nu lilla du, är det över. Hörde du: DET ÄR ÖVER! Fabian Bengtsson har från och med nu slutat terrorisera mig och min familj. Efter mitt träffsäkra slag mot TV:n satte jag mig ned i soffan, med ett barnsligt leende på mina läppar. Jag tittade på hustrun och sa:
    - Älskling, vilket gott kaffe du gjort!!!!!


Fabian Bengtsson har alltför länge
förstört mina sköna TV-kvällar. Nåt
måste därför göras. Igår satte jag stopp
för mannen med den röda tröjan. Jag
slog sönder TV:n. Nu kan han sjunga
O Helga Natt så mycket han vill - utan
mig som åskådare. Så det så!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------
Bild på Fabian-Bengtsson-Siba-mannen: www.realtid.se


Kommentarer
Postat av: Ilone

Reklam i TV är en styggelse,

mitt råd är bojkotta reklamkanalerna!

Det glädjer mej varje gång jag ska betala licensen då jag vet att jag betalar för en fri radio- och TV-kanal. ..och jag har min TV kvar. :)

2011-12-13 @ 20:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0