Freddie Skantze, trummis i popbandet TAGES




Freddie Skantze har gjort comeback som trumslagare. I juni
hoppade han av från Tages - nu är han tillbaka i Göteborgsgruppen
Apaches.
    - Min kärlek till trummorna kommer inte att dö.


Freddie Skantze spelar trummor igen! I sex månader har han lyckats låta bli trumpinnarna efter sitt uppmärksammade avhopp från Tages. Det hände i somras. Igår började han repetera tillsammans med göteborgsgruppen Apaches.

När Freddie gjorde slut med Tages i juni hade han två vägande skäl, han tänkte på framtiden: han behövde tid att studera och han ville ha tid för privatliv. Privatlivet omfattade till ganska stor del Agneta Wigforss, sångerska i flickgruppen Mak-les-Soers. I november gifte de sig.

Nu har Freddie insett att allt det där går att kombinera med trummandet. Freddie säger till Aftonbladet:
    - Den här gången ska jag inte bli musiker på heltid. Det blev jag mot min vilja när jag spelade med Tages. Jag läser vid ett handelsinstitut och har tid med två-tre spelningar i veckan. Vi ska koncentrera oss på att göra skivor och TV-program. I maj åker Freddie in i lumpen. Sedan blir han kompanjon till sin far, som är försäkringstjänseman.

-------------------------------------------------------------------
AFTONBLADET ¤ Lördagen den 17 december 1966


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0