Glittrande barnaögon i juletid

I går var barnbarnet Norah en av många Lucior på sitt dagis. Stolt stod hon med sin luciakrona på sitt blonda huvud, tillsammans med de andra barnen. I dag har det andra barnbarnet Max också haft en stunds luciafirande i efterskott. Max var däremot inte Lucia, han var istället en liten rar tomtenisse, klädd i sin röda luva och röda byxor.

Ute råder blidväder. Detta har fått till följd att delar av vår gräsmatta har börjat titta fram. 2-3 graders värme har gjort att det droppar ifrån taken, och julvädret har med andra ord fått sig en rejäl törn. Halkigt värre också så man får se upp var man sätter sina fötter. Skulle just se bra ut med en bruten arm så här tio dagar före julafton. För hemska tanke - vem skulle i såfall hjälpa mig att få i mig julgröten? Å tänk så jobbigt att öppna alla mina tusentals julklappar som jag kommer att få av tomten?


NORAH gav oss det här fotot för ett tag sedan. Och visst syns det,
att hon längtar efter tomten...


I den här tomtemössan brukar Max finnas. Åtminstone fanns han där
när han hälsade på oss under dagen...


MAX som han ser ut i sin tomteklädsel. Tomtenissen Max åkte med
sin farmor och farfar in till stan. Farmor skulle in och handla. De stora
grabbarna - Max & Roger - (MAX ROGERS) väntade i bilen.


I staden rådde som brukligt är inför större helger, en stor ström av
ivrigt hamstrande människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0