"Hjälpsamma herrn" CARL-GUSTAF LINDSTEDT / 1952

Hjälpsamma herrn ger tack- och avskedsföreställning på söndag den 21 december kl. 8.40 till glädje för en och annan radiorecensent men till stor smärta för alla små och stora barn. Så här tar han sig ut framförd i frihet.

Här har Herrn tagit stegen fullt ut: "Kan jag få en upplysning..."

Kommer inte regnet ner på normalt sätt, ja, då får man fixa det på
ett annat vis...


Ibland råkar en och annan ljudeffekt slinka med.


Det är inte alltid så putslustigt med fönsterputs: man får så lätt ett
glas för mycket.


"Men snälla ni, ljuset fungerar inte..."

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
RÖSTER i RADIO ¤ Den 21 december 1952

Kommentarer
Postat av: Åsa Szmida

Hej!

Du verkar känna till en massa kanske vet du något om Degermarks manifakturaffär i Piteå stad. Min mannas faster Judit Åman jobbade där 1923 som handelsbiträde.

Såg att du hade info om Rolf Åhmans kan Rolf vara släkt med mig? I så fall heter hans far Evert Åhman och hans mor Ingegerd Åhman född Brännström

Håller tummarna!!!

God fortsättning och Gott Nytt År!

2011-12-27 @ 19:50:41
Postat av: Sladden Hultgren

Hej Roger!

Det är alltid roligt att läsa dina inlägg med gamla tidningsklipp. Måste vara en stor samling du har. "Hjälpsamma herrn" gillar jag. Men hörde inte den på 50-talet. Jag födden 54. Fast jag har haft tillfälle att lyssna (banda) några avsnitt som SR Minnen har sänt + avsnitt av "Räkna med bråk" & "Räkna med mej", Carl-Gustaf Lindstedt kan man inte få för mycket av. Hade lyckan att träffa honom på ett hotellrum här i Norrköping...

Önskar dig ett gott slut & ett gott nytt år!

2011-12-29 @ 15:42:52
URL: http://sladdens.se/
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar Sladden, alltid lika kul när du hälsar på. Jag är också en stor vän av Carl-Gustaf. Som barn såg jag honom som Gubben i lådan i Hylands hörna. Hemma hade vi en EP-platta med Carl-Gustaf och Arne Källerud, "Räkna med julbråk" tror jag en av titlarna hette. Den gamla klassiska "Bilskolläraren" hörde man ofta i Melodiradion förr om åren (ja, tänk då Melodiradion fanns). Så som du hör så klappar även mitt hjärta starkt för Carl-Gustaf, fastän det nästa år (2012) gått 20 år sedan han gick bort. "Pratmakarna" är också nåt som fortfarande också finns kvar i minnet. Av de medverkande är det endast Stig Grybe som fortfarande är vid liv idag. Roffe Bengtsson, Arve Opsahl, Carl-Gustaf, Mille Schmidt. Den sistnämnde mötte jag på Skansen i Stockholm sommaren 1973. Man höll då på med ett TV-program som Mille medverkade i.



Ha även du ett Gott Nytt År!

Vi hörs!

Roger

2011-12-29 @ 17:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0