Tysta ord

Du säger ingenting,
för dina ord är tysta
Du hör mig inte, men du ser,
och reflekterar
Du använder dina känsliga
vackra händer i din konversation
Jag försöker tala så tydligt
som jag bara kan, medan
dina ögon följer mina
läppars rörelse

Ditt språk är inte mitt språk,
men vi gör oss ändå förstådda
Du lever i en tyst värld,
en värld som jag inte delar
Jag som är van vid ljud,
kan inte alls föreställa mig
denna eviga tystnad
Men du klagar aldrig,
du är ändå glad och uppsluppen
i din natur

Jag tycker om dig, för ditt sätt
att hantera den situation
som du finns i för jämnan
Ja, jag känner en stark
kärlek till din person
Må du alltid få vara den du är,
i denna dag och i all evighet


ROGER LINDQVIST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0