En härlig vårdag

Det droppar från taken. Vårsolen, som ännu inte är alltför varm, lyser ändå från en blå himmel. I dag har våren visat upp sig från sin absolut bästa sida. Så pass mycket att livsandarna så småningom börjat återvända så sakteliga. Det känns skönt att se när vi äntligen börjar se ljuset i tunneln efter några hemska månader av mörker och kyla.

Men mitt i livet, och den vackra vårens ankomst, händer även det mest tragiska saker. Två nära bekanta, ringde mig i går. Det par som omkom i den svåra bilolyckan vid Storforsen utanför Älvsbyn i lördags, var bekanta till mina släktingar däruppe. Jag har också vid nåt tillfälle träffat dem, men det är nu några år sedan. Paret, 64 och 62 år gamla, avled alltså i denna hemska olycka. Inom loppet av några futtiga sekunder, efter en helt vanlig biltur i det vackra vårvädret, så hände katastrofen. Man var på väg hem efter en tur vid Storforsen. Så en vänstersväng in på den välbekanta vägen mot sin stuga, då brast uppmärksamheten för nån tusendels sekund, och olyckan var ett faktum. Tänk, så fort ens liv kan förändras.


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hej du, vill du ha ett eget inlägg+ bildlänk i min blogg under hela veckan och kanske få lite nya läsare? :) läs då detta inlägg o var med helt gratis: http://robinhoods.se/2011/february/hela-veckans-blogg-1.html#comment



Ha en underbar vecka /ROBINHOODS.SE - gratis designhjälp.

2011-02-28 @ 19:28:59
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0