Snobbar som jobbar (K-märkt TV-serie) del 2


Snobbar som jobbar (The Persuaders). Ytterligare en kultserie som
jag härmed också K-märkt. 1971-72 kunde den beskådas i våran TV
som istället för svartvit nu blivit färg. Tony Curtis (1925-2010) och allas
vår Roger Moore (1927- spelade detta omaka par som tillsammans löste
brott i parti och minut. Jag var 14 år fyllda, och var i det närmaste upp-
växt med "Helgonet" med Mr. Moore i huvudrollen. "The Persuaders" var
alltså i mina ögon hur spännande som helst för en spänningssökande ton-
åring. Personligen såg jag "Snobbar som jobbar" som en slags fortsätt-
ning på "Helgonet" som Roger Moore avslutat 1969. Senare, 1973, kom
ju James Bond, med samma Roger i huvudrollen. Men det är ju en helt
annan historia. Apropå James Bond, så kan det tillägas att filmmusiken
som skrevs till Snobbarna, skrevs av samma person som komponerade
musiken till 007, d.v.s. John Barry (1933-2011).
-------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0