Adolf Jahr & Nils Poppe - 1939

Fortsätter här min presentation av gamla filmer. Som jag tidigare berättat, samlade jag på urklipp och uppgifter om de svenska och utländska filmer som TV visade åren 1969-1971. Idag har turen kommit till Adolf i eld och lågor. En svensk filmkomedi inspelad 1939 med Adolf Jahr, Nils Poppe, Emil Fjällström och Viola Brunius m. fl. Filmen var, liksom många andra under den här tidsperioden, inspelad i Filmstaden ute i Solna. Den visades i televisionen tisdagen den 30 mars 1971. Det betyg som jag gav den var en 4:a. Men så fanns ju en av mina favoriter med: Nisse Poppe!


Fr. v. Emil Fjällström, Nils Poppe, Adolf Jahr i bästa brandkårsuniform.


30 mars 1971.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0