Revybesök

Så äntligen blev det av! Revybesöket. Fullsatt i Christinasalen, med många glada människor. Igår spelades sista föreställningen av det tokiga revygänget från paltens stad, Piteå. Fick en snabb pratstund med både Knut Marklund och Siw Öhman i pausen. Siw, som av många anses som showens stora primadonna, fick välförtjänt bra kritik i både Piteå Tidningen och Norrbottens Kuriren. Siw har en mamma att brås på, Tyra. Jag har många goda glädjestunder av "Tant Tyra" sedan min barndom. Stefan Svensson heter en kille som lockade fram stora dånande skrattsalvor igår. Hans "båt-sketch" var obetalbar, liksom i numret där han kollar in Mat-Tinas kokkonster och försöker att hänga med i svängarna. Hans febrila vispande med sin "ballongvisp" gjorde att jag nästan fick ont i magen av allt skrattande. Så hörrni, revygänget; ni får klart godkänt, flera gånger om!



Kommentarer
Postat av: Ilone

Skrattfest, var ordet!

Vi var där förra fredagen, så bra dom är.

Bästa nummret tyckte jag var Tinas cook a long, skrattade så att tårarna rann. Knut M var ju en tjuvrolig typ :) han återkommer säkert.



Jag brukar ge min gubbe ett presentkort för två, till revyn i julklapp och hoppas att det är jag som får följa med. ;)

2011-01-30 @ 22:06:04
URL: http://vintersaga.woerdpress.com
Postat av: Roger

Jag tyckte också att det numret var ett av de absolut bästa. Det är länge sen jag skrattade så mycket. Knut är en gammal skolkompis till mig. Vi har även spelat tillsammans i musikskolans orkester.

2011-01-30 @ 23:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0