TV-minnen: "Min vän från Mars"

Bland de första TV-minne jag har, var en serie som hette Min vän från Mars. Den hade sin svenska premiär i juni 1965. I sitt original hette den My Favorite Martian, och hade sitt ursprung i USA (naturligtvis). I rollen som utomjording, sågs Ray Walston (1914-2001) och som hans gode vän Bill Bixby (1934-1993). Vad beträffar Bill Bixby, så skulle han flera år senare dyka upp i en idag kultstämplad serie Hulken där han gestaltade Dr. David Banner som ibland förvandlades till en stor och grön muskelmaskin.


Min vän från Mars hade svensk TV-premiär i juni 1965.
Fr. v. Bill Bixby och Ray Walston.
------------------------------------------------------------------
Bild: www.ljusnehakan. blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0